- Kacey Musgraves / star-crossed
- Little Simz / Sometimes I Might Be Introvert
- NAO / And Then Life Was Beautiful
- Injury Reserve / By the Time I Get to Phoenix
- Sufjan Stevens & Angelo De Augustine / A Beginner’s Mind
- Poppy / Flux
- Amyl and the Sniffers / Comfort to Me
- Jordan Rakei / What We Call Life
- Carcass / Torn Arteries
Kacey Musgraves / star-crossed
AOTYでは、単調な繰り返しを多用している、暗いなど辛辣なコメントが目立ちますが、プロダクションは地に足のついたいぶし銀の超ストロングスタイルなポップスで、一音一音が研ぎ澄まされた、そこに必要な音が表現されていて、私は大変気に入りました。それと、音がいい、とても音がいいアルバムです。 余談ですが、cherry blossomという楽曲には次のような詩があり、ちょっとうれしかったです。
I’m your cherry blossom, baby
Don’t let me blow away
I hope you haven’t forgotten
Tokyo wasn’t built in a day
I’m your cherry blossom, baby
I don’t wanna blow away 私はあなたの桜の花です、ベイビー
吹き飛ばされないように
忘れないでいてほしい
東京は一日にして成らず
私はあなたの桜の花です、ベイビー
吹き飛ばされないように
Little Simz / Sometimes I Might Be Introvert
Little Simz(リトル・シムズ)|壮大かつ反骨精神溢れる紛れもないモダン・クラシック『Sometimes I Might Be Introvert』誕生 - TOWER RECORDS ONLINE
Little Simz(リトル・シムズ)|壮大かつ反骨精神溢れる紛れもないモダン・クラシック『Sometimes I Might Be Introvert』誕生 - タワーレコード
NAO / And Then Life Was Beautiful
Release Date: Sep 24, 2021
Release Date: Sep 24, 2021
Prod.: Ari PenSmith, D’Mile, George Moore, GRADES, Jonah Stevens, LOXE, Maths Time Joy, Nicola Sipprell, Sarz, Scribz Riley & STINT
Prod.: Ari PenSmith, D’Mile, George Moore, GRADES, Jonah Stevens, LOXE, Maths Time Joy, Nicola Sipprell, Sarz, Scribz Riley & STINT
Injury Reserve / By the Time I Get to Phoenix
While touring europe in 2019, we had a show in stockholm that had been booked in the back of an italian restaurant instead of a typical venue. To match a certain lack of production we pivoted the show into our own improvisatory take on a dj set and ended up performing a song none of us had heard before, the board recording of which became the grounding for a new album. Over the next few months we locked in and put together the 11 songs that that album would eventually become. Those early months of 2020 had about as much turmoil for us as one could expect last year, and between the general social upheaval, loss of livelihoods and family tragedy, the record we made carried these weights. Once the tracklist came together and we started to make sense of it, one of the last phone conversations we had with Groggs was over his love for the repurposing of Isaac Haye’s By the Time I Get to Phoenix to title the album. Shortly thereafter we were struck with his loss and of course everything was put on hold, but eventually we regathered and felt most comfortable finishing this album we had made as it still resonated fully (in some respects even taking on what felt like haunting pre-echoes) and above all else stayed true to his constant insistence while recording to simply “make some weird shit”. All this said obviously this album is dedicated to Jordan Alexander Groggs, aka Stepa J. Groggs with one p better get it right. Typing here feels small in the space of your real physical absence but you, your voice and your words continue to echo around us all thru these recording and so many others and everything else. thank you for your time, we love and miss you, of course of course
2019年にヨーロッパをツアーしていたとき、ストックホルムでのショーがあったのですが、通常の会場ではなく、イタリアンレストランの裏にブッキングされていました。ある種の演出不足に合わせて、私たちはショーの軸をDJセットの即興的なテイクに変え、誰も聞いたことのない曲を演奏することになりましたが、そのボードレコーディングがニューアルバムの基盤となりました。それからの数ヶ月間、私たちは集中して11曲をまとめ、最終的にそのアルバムを完成させました。2020年の初めの数ヶ月間は、昨年と同様に私たちにとって大きな混乱がありました。一般的な社会的混乱、生活の喪失、家族の悲劇の間で、私たちが作ったレコードはこれらの重荷を背負っていました。トラックリストが完成し、その意味を理解し始めた後、Groggsとの最後の電話での会話の一つは、Isaac Hayeの「By the Time I Get to Phoenix」をアルバムのタイトルに再利用したことへの彼の愛についてでした。その後すぐに彼が亡くなり、もちろんすべてが保留になりましたが、最終的に私たちは再び集まり、作ったこのアルバムを完成させることに最も安心感を覚えました。このアルバムはまだ完全に共鳴していますし(いくつかの点では、心に残る前兆のようにさえ感じられます)、何よりも、レコーディング中に彼が常に主張していた「変なものを作ろう」ということに忠実でいられました。このアルバムはジョーダン・アレクサンダー・グロッグス、別名ステパ・J・グロッグスに捧げられています。ここにタイプすることは、あなたが実際にいない空間では小さく感じられますが、あなた、あなたの声、あなたの言葉は、このレコーディングや他の多くのレコーディング、そして他のすべてを通して、私たちの周りに響き続けています。 時間を割いてくれてありがとう、私たちはあなたを愛していて、恋しいです、もちろん、もちろんhttps://injuryreserve.online/
We’ll be releasing a new album in September and the first single+video tomorrow <3 https://t.co/bmtXe0CYXr pic.twitter.com/wso1W0UimR
— Injury Reserve (@InjuryReserve) August 10, 2021
Sufjan Stevens & Angelo De Augustine / A Beginner’s Mind
What began as a superficial conceit became a more serious investigation when Stevens and De Augustine scheduled a month-long sabbatical in upstate New York to work together in a friend’s cabin. Their method was simple: watch films at night, sketch songs in the morning. They wrote in tandem—one person writing a verse, the other a chorus, churning out chord progressions and lyrical tapestries willy-nilly, often finishing each other’s sentences in the process. Rigorous editing and rewriting ensued. The results are less a “cinematic exegesis” and more a “rambling philosophical inquiry” that allows the songs to free-associate at will. Plot-points, scene summaries, and leading characters are often displaced by esoteric interpolations that ask the bigger question: what does it mean to be human in a broken world?
スティーブンスとデ・オーガスティンは、ニューヨーク州北部で1ヵ月間の休暇を取り、友人のキャビンで一緒に仕事をすることにした。彼らのやり方は、夜に映画を見て、朝に曲をスケッチするというシンプルなものだった。一人がヴァースを、もう一人がコーラスを書き、コード進行や歌詞のタペストリーを気ままに書き上げ、その過程でお互いの文章を仕上げることもしばしばあった。徹底的な編集とリライトが行われた。その結果、「映画的な釈明」というよりも、「漫然とした哲学的な探究」のように、曲が自由に連想できるようになった。壊れた世界で人間であることは何を意味するのか」という大きな疑問を投げかける難解な補間によって、プロットポイントやシーンの概要、主要なキャラクターはしばしば置き換えられます。https://asthmatickitty.com/merch/a-beginners-mind/
Poppy / Flux
Release Date: Sep 24, 2021
Prod.: Justin Meldal-Johnsen
Prod.: Justin Meldal-Johnsen
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